Drogowcy zapowiadają, że utrudnienia na Zakopiance w Myślenicach rozpoczną się w poniedziałek po porannym szczycie i potrwają do czwartku wieczorem. To część budowy nowego węzła drogowego wartego 56 mln zł.
Utrudnienia na Zakopiance w Myślenicach
Jak przekazał Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), prace rozpoczną się w poniedziałek ok. godziny 10, czyli po porannym szczycie komunikacyjnym. Drogowcy zwężą Zakopiankę do jednego pasa ruchu w każdym kierunku w rejonie budowanego wiaduktu.
Na długości około 250 metrów ruch będzie odbywał się wahadłowo, co oznacza znaczne spowolnienie przejazdu przez Myślenice. Według zapowiedzi GDDKiA ta organizacja ruchu potrwa do czwartku, do godziny 20.

Jakie prace zaplanowano?
— Samochody pojadą jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Ta zmiana jest niezbędna, żeby zdemontować rusztowanie oraz przygotować zabezpieczenie antykorozyjne wiaduktu, a także przeprowadzić prace związane z poszerzeniem jezdni i montażem oświetlenia
— przekazał przedstawiciel GDDKiA.
W kolejnym tygodniu, od 27 do 30 października, drogowcy ponownie zwężą Zakopiankę, tym razem w rejonie budowanej kładki dla pieszych. Tam również prowadzone będą prace wykończeniowe.
Budowa węzła drogowego w Myślenicach
Budowa nowego węzła drogowego w Myślenicach rozpoczęła się wczesną wiosną 2024 roku. Wartość inwestycji wynosi blisko 56 mln zł, a wykonawcą jest firma Banimex. Zakończenie zaplanowano na koniec 2025 roku.
Dzięki inwestycji zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy ruchu, które usprawnią wjazd na węzeł i drogę krajową nr 7. Na ul. Sobieskiego powstanie rondo, co ma zmniejszyć korki i poprawić bezpieczeństwo.
Nowa kładka dla pieszych
Ważnym elementem projektu jest nowa kładka dla pieszych w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ma ona zastąpić dotychczasowe przejście naziemne, co zwiększy płynność ruchu i zmniejszy ryzyko wypadków.
Cała inwestycja finansowana jest ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Źródło: GDKiA
