Home Biznes Trump Mobile: Donald w każdym amerykańskim smartfonie

Trump Mobile: Donald w każdym amerykańskim smartfonie

0
realDonaldTrump / Instagram

Trump Organization zainaugurowała nowy projekt biznesowy – Trump Mobile, patriotycznie brandowaną sieć komórkową i nową linię smartfonów.

Trump buduje wielokanałowy system medialno-konsumencki, którego filarami są lojalność, branding i poczucie przynależności. Produkty Trumpa – od smartfonów po Biblie – to dziś nie tylko gadżety, ale elementy politycznego ekosystemu, który będzie trwał nawet po opuszczeniu przez niego Białego Domu.


Smartfony w barwach USA i „Plan 47”

Trump Mobile ma oferować smartfon T1 – w kolorze złotym z wytłoczonym motywem flagi USA – w cenie 499 dolarów, a także flagowy pakiet usług o nazwie „Plan 47” w kwocie 47,45 dolarów miesięcznie. Ceny mają wymiar symboliczny – odnoszą się do numerów kadencji Trumpa jako 45. i – jak liczy jego obóz – przyszłego 47. prezydenta USA.

W wywiadzie dla CNN, Donald Trump Jr. wyjaśnił:

– Dzięki Trump Mobile wprowadzimy cały pakiet produktów, dzięki którym ludzie będą mogli uzyskać medyczne teleporady, pomoc drogową, a także nieograniczone SMS-y do 100 krajów – wszystko w jednej, stałej opłacie.

Sieć działa jako MVNO, czyli korzysta z infrastruktury AT&T/Verizon/T-Mobile, ale nie posiada własnych masztów ani serwerów.

Fakty Plus Informacje
@ThePatriotOasis / X

Made in USA? Raczej made in Shenzhen

Choć Trump promuje swoje produkty jako „w 100% amerykańskie”, eksperci rynku technologicznego wskazują, że smartfon T1 nie ma realnych szans na produkcję w USA za zapowiedzianą cenę $499. Według Axios i ABC Australia, większość komponentów – w tym ekran, procesor i bateria – pochodzi z Chin, Tajwanu lub Korei. Prawdopodobnie Trump Mobile T1 to po prostu rebrandowany telefon chińskiej produkcji, z nową obudową i logiem MAGA.

Ten fakt kontrastuje z retoryką samego Trumpa, który niedawno oskarżył UE o „manipulacje handlowe” i zapowiedział cła w wysokości 50% na towary europejskie, aby – jak stwierdził – „chronić amerykański przemysł”.


Co oferuje Plan 47?

Według informacji udostępnionych przez firmę, plan obejmuje:

  • Nieograniczone rozmowy, SMS-y i transmisję danych (z limitem 20 GB w pełnej prędkości),
  • Międzynarodowe wiadomości tekstowe do 100 krajów,
  • Teleporady medyczne i konsultacje psychologiczne 24/7,
  • Pomoc drogową w ramach współpracy z firmą Drive America,
  • Bez umowy i bez sprawdzania zdolności kredytowej,
  • Ubezpieczenie urządzenia i obsługę klienta w USA.

Dlaczego Trump zachowuje się, jakby prowadził kolejną kampanię?

Trump nie buduje kampanii pod własną trzecią kadencję, lecz tworzy platformę wpływu, która ma przetrwać jego odejście z urzędu i zapewnić mu dominującą pozycję w Partii Republikańskiej oraz kontrolę nad przyszłością ruchu MAGA.

Po pierwsze, Trump przygotowuje grunt pod wybory parlamentarne w 2026 roku. Chce, by republikanie odzyskali kontrolę nad Kongresem, a w szczególności, by lojalni wobec niego kandydaci wygrali prawybory i zdominowali partię. W tym celu mobilizuje wyborców, zbiera dane kontaktowe, promuje lojalność – również za pomocą produktów komercyjnych jak Trump Mobile czy Biblia MAGA.

Po drugie, Trump wzmacnia swoją pozycję jako „kingmaker” – polityka, który sam nie kandyduje, ale decyduje o tym, kto może zostać kolejnym prezydentem. W kręgach republikańskich spekuluje się, że już w 2026 roku Trump wskaże swojego następcę – może to być jego syn Donald Trump Jr., senator J.D. Vance, były gubernator Ron DeSantis albo ktoś z otoczenia Fox News. Budowana dziś sieć lojalnościowa będzie wówczas potężnym narzędziem wpływu.

Po trzecie, lojalność polityczna przekształca się w lojalność konsumencką. Produkty Trumpa – od czapek po telefony – to nie tylko gadżety, ale nośniki tożsamości politycznej. Kupując smartfon Trump Mobile, użytkownik staje się częścią wspólnoty ideowej, a jednocześnie dostarcza dane, które mogą być wykorzystane w celach wyborczych, finansowych i komunikacyjnych.

Choć Trump nie może już sam ubiegać się o prezydenturę, jego działania toczy się jak pełnowymiarowa kampania. Kampania, która nie zmierza do kolejnego urzędu – lecz do utrwalenia dziedzictwa, wpływów i nazwiska w historii amerykańskiej prawicy.


Czytaj też: Melania Trump inicjatorką ustawy przeciw pornozemście. Trump: „Chyba przejmie moją pracę”


Od smartfona po Biblię MAGA: cały świat Trumpa

Produkty Trumpa nie są dziś tylko pamiątkami kampanii – to cała równoległa gospodarka polityczna, w której fani kupują towary nie tylko z sympatii, ale także jako manifest polityczny. Do najbardziej rozpoznawalnych należą:

ProduktCenaOpis
Trump Mobile T1$499Złoty smartfon z flagą USA, brandingiem MAGA i planem lojalnościowym
Sneakersy „Never Surrender”$399Buty sportowe z inicjałami Trumpa i amerykańską flagą
Biblia MAGA Edition$59,99Pismo Święte z cytatami Trumpa i Konstytucją USA
Czapki MAGA (różne kolory)$30–40Klasyczna czapka z daszkiem z hasłem kampanii
Perfumy TRUMP$49–79Zapach „dla prawdziwych patriotów” – dostępny w męskiej i damskiej wersji
Złote zegarki Trump$199–299Limitowana seria czasomierzy z wygrawerowanym orłem i cytatami Trumpa
Karty kolekcjonerskie NFTod $99Edycje cyfrowe z grafikami Trumpa jako superbohatera, kowboja, prezydenta

Czy inne produkty MAGA są Made in USA?

Nie zawsze. Choć oficjalny sklep kampanijny deklaruje produkcję w USA, niezależne śledztwa dziennikarskie (Washington Post, NBC, ProPublica) wykazały, że:

  • Czapki MAGA – część szyta w Karolinie Północnej, część w Bangladeszu i Wietnamie,
  • Koszulki i bluzy – metki z Hondurasu, Meksyku i Chin,
  • Sneakersy Trumpa – prawdopodobnie produkcja w Azji,
  • Biblie MAGA – składane w USA, ale drukowane komponenty sprowadzane.

Strategia na jesień 2025: produkty jako kanał polityczny

Wszystko wskazuje na to, że Trump Mobile i inne produkty MAGA zostaną zintegrowane w kolejny kanał marketingu politycznego prezydenta. W planach na jesień 2025 znajdują się:

  • aplikacje do komunikacji z kampanią i zbierania darowizn,
  • powiadomienia push z wiecami i cytatami Trumpa,
  • program lojalnościowy MAGA (punkty za udostępnienia, udział w wydarzeniach),
  • możliwość głosowania w wewnętrznych ankietach i prawyborach MAGA,
  • targetowane przekazy polityczne z wykorzystaniem danych z sieci Trump Mobile.

Trump buduje wielokanałowy system medialno-konsumencki, którego filarami są lojalność, branding i poczucie przynależności. Produkty Trumpa – od smartfonów po Biblie – to dziś nie tylko gadżety, ale elementy politycznego ekosystemu, który będzie trwał nawet po opuszczeniu przez niego Białego Domu.


Źródła:

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version