Pułapka dla kierowców Tesli: Jak niewłaściwe podniesienie auta może kosztować fortunę

Data:

Nieświadomy błąd, który może kosztować dziesiątki tysięcy złotych

Duński serwis nyheder24.dk opisuje przypadek Denisa, kierowcy, po zakończeniu czteroletniego leasingu Tesli Model 3 musiał zapłacić 100 tysięcy koron duńskich (ok. 60 tys. zł) za uszkodzenia spowodowane niewłaściwym podniesieniem pojazdu. Ten przypadek pokazuje, jak istotne jest przestrzeganie instrukcji obsługi samochodów elektrycznych.


Historia Dennisa: kosztowna lekcja

W lipcu 2024 roku Dennis zwrócił swoją Teslę Model 3 do niemieckiego leasingodawcy. Podczas inspekcji stwierdzono poważne uszkodzenia punktów podnoszenia oraz akumulatora, co wymagało jego wymiany. Całkowity koszt naprawy wyniósł około 102 tysięcy koron duńskich.

Problem wynikał z niewłaściwego podniesienia pojazdu, co jest częstym błędem wśród właścicieli Tesli. Model 3 wymaga użycia specjalnych gumowych nakładek do punktów podnoszenia, aby uniknąć uszkodzeń podwozia i baterii.


Dlaczego podnoszenie Tesli jest tak ryzykowne?

Fakty Plus Informacje
Pexels

Akumulator w Tesli Model 3 jest umieszczony w podłodze pojazdu i stanowi jego najdroższy komponent. Niewłaściwe podniesienie auta może prowadzić do uszkodzeń, które nie są objęte gwarancją producenta.

Tesla zaleca stosowanie specjalnych adapterów (tzw. jack pads) podczas podnoszenia pojazdu. Brak ich użycia może skutkować deformacją punktów podnoszenia i uszkodzeniem baterii.


Podobne przypadki

  • Niemcy (2021): Niemiecki inżynier odkrył poważne uszkodzenia trzech punktów podnoszenia swojej Tesli Model 3 Long Range. Sprawa trafiła do sądu, gdy Tesla odmówiła naprawy gwarancyjnej, twierdząc, że uszkodzenia są kosmetyczne.
  • Polska: Właściciel Tesli Model Y opisał sytuację na forum Elektrowoz.pl, gdy serwis podczas naprawy opony uszkodził punkt podnoszenia i lekko naruszył obudowę akumulatora. Producent odmówił naprawy gwarancyjnej.
  • USA (2022): Kierowca zgłosił uszkodzenie punktu podnoszenia Tesli Model 3 po serwisie. Po długich negocjacjach serwis przyznał, że takie sytuacje zdarzały się wcześniej.

Jak uniknąć kosztownych błędów?

  • Przeczytaj instrukcję obsługi i zawsze zapoznaj się z zaleceniami producenta dotyczącymi podnoszenia pojazdu.
  • Używaj odpowiednich adapterów.
  • Informuj serwisy o specyfice samochodów elektrycznych.
  • Regularnie kontroluj stan punktów podnoszenia i obudowy akumulatora.

Przypadek Dennisa uwydatnia, jak niewielki błąd może prowadzić do ogromnych kosztów. Właściciele samochodów elektrycznych, zwłaszcza Tesli, powinni być świadomi specyfiki obsługi tych pojazdów i zawsze przestrzegać zaleceń producenta.


Źródła: nyheder24.dk, thedrive.com, forum.elektrowoz.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij post:

Popularne

Czytaj więcej
Related

Piekło zamarzło – prawicowy dziennikarz przerywa wywiad z Braunem

„Są granice cynizmu politycznego” – rozmowa w Radiu Wnet...

Skrócony czas pracy w Polsce: Leszno przeciera szlak, a rząd rusza z pilotażem za miliony

Nowy model pracy w administracji i biznesie? Sprawdzamy, jak...

Rewolucyjne soczewki kontaktowe z Chin umożliwiają widzenie w podczerwieni – nawet przy zamkniętych oczach

Nowatorskie soczewki kontaktowe z Chin pozwalają widzieć świat w...

Ultramaraton Badwater 135 zakończony! Mordercze słońce, asfalt 80°C, zero cienia

W Dolinie Śmierci dobiegł końca jeden z najbardziej ekstremalnych...