Kolejne odcinki S7 na północ od Warszawy oddane do ruchu. Kierowcy zyskali 35 km ekspresówki

otwarcie fragmentu S19/ GDKiA

Nowe odcinki drogi ekspresowej S7 między Płońskiem a Czosnowem zostały oddane do ruchu. To 35 km trzypasowej trasy dofinansowanej z UE.


Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o udostępnieniu kierowcom kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy. Od 19 grudnia 2025 roku ruch odbywa się już na łącznym odcinku 35 km dwujezdniowej, trzypasowej trasy pomiędzy Płońskiem a Czosnowem, co istotnie poprawia płynność przejazdu w kierunku stolicy i Trójmiasta.


S7 Płońsk – Czosnów. Jakie odcinki oddano do ruchu

Nowo udostępnione fragmenty obejmują 25 km drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Modlin i Płońsk Południe. Wcześniej, pod koniec października 2025 roku, kierowcy zyskali 9,7 km odcinka Modlin – Czosnów. Łącznie daje to 35 km nowoczesnej trasy o parametrach ekspresowych.

19 grudnia drogowcy udostępnili dwa kolejne fragmenty:

  • Modlin – Załuski (12 km)
  • Załuski – Płońsk Południe (12,9 km)

Na całej trasie dostępne są dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, co ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i przepustowości na jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w północnej części Mazowsza.


Modernizacja DK7 do standardu ekspresówki

Inwestycja obejmuje rozbudowę dawnej drogi krajowej nr 7 do pełnych parametrów drogi ekspresowej S7. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła realizację na trzy odcinki, z których wszystkie zostały już oddane do ruchu.

Celem projektu było nie tylko zwiększenie liczby pasów, ale także dostosowanie infrastruktury do standardów ekspresowych: separacja kierunków ruchu, nowe węzły drogowe oraz poprawa bezpieczeństwa.


Koszt inwestycji i dofinansowanie z UE

Realizacja odcinka S7 Płońsk – Czosnów została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS).

  • Całkowity koszt inwestycji: ponad 2,8 mld zł
  • Dofinansowanie z UE: ponad 1,2 mld zł

To jedna z największych drogowych inwestycji infrastrukturalnych na północ od Warszawy w ostatnich latach.

Nasz temat / News / Podróże

Mikrosen za kierownicą: podstępny morderca


Co dalej z S7 między Warszawą a Trójmiastem

Do pełnego domknięcia ciągu S7 Warszawa – Trójmiasto pozostaje jeszcze fragment Czosnów – Warszawa, podzielony na dwa zadania realizacyjne.

  • Czosnów – Kiełpin (ok. 9 km):
    Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID. Rozpoczęcie prac planowane jest po jej uzyskaniu, co przewidywane jest w I kwartale 2026 roku.
  • Kiełpin – Warszawa (12,9 km):
    Trwa przygotowanie dokumentacji projektowej do uzyskania decyzji ZRID. Odbiór dokumentacji zaplanowano na II kwartał 2026 roku. Budowa ruszy po wyłonieniu wykonawcy w przetargu.

Po zakończeniu tych etapów kierowcy zyskają ciągłą trasę ekspresową S7 od Warszawy do Trójmiasta, bez wąskich gardeł i tymczasowych rozwiązań.


Źródło: MI

Kamil Chołuj avatar
Kamil Chołuj

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *