Kolejne odcinki S7 na północ od Warszawy oddane do ruchu. Kierowcy zyskali 35 km ekspresówki

Nowe odcinki drogi ekspresowej S7 między Płońskiem a Czosnowem zostały oddane do ruchu. To 35 km trzypasowej trasy dofinansowanej z UE.
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o udostępnieniu kierowcom kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy. Od 19 grudnia 2025 roku ruch odbywa się już na łącznym odcinku 35 km dwujezdniowej, trzypasowej trasy pomiędzy Płońskiem a Czosnowem, co istotnie poprawia płynność przejazdu w kierunku stolicy i Trójmiasta.
S7 Płońsk – Czosnów. Jakie odcinki oddano do ruchu
Nowo udostępnione fragmenty obejmują 25 km drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Modlin i Płońsk Południe. Wcześniej, pod koniec października 2025 roku, kierowcy zyskali 9,7 km odcinka Modlin – Czosnów. Łącznie daje to 35 km nowoczesnej trasy o parametrach ekspresowych.
19 grudnia drogowcy udostępnili dwa kolejne fragmenty:
- Modlin – Załuski (12 km)
- Załuski – Płońsk Południe (12,9 km)
Na całej trasie dostępne są dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, co ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i przepustowości na jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w północnej części Mazowsza.
Modernizacja DK7 do standardu ekspresówki
Inwestycja obejmuje rozbudowę dawnej drogi krajowej nr 7 do pełnych parametrów drogi ekspresowej S7. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła realizację na trzy odcinki, z których wszystkie zostały już oddane do ruchu.
Celem projektu było nie tylko zwiększenie liczby pasów, ale także dostosowanie infrastruktury do standardów ekspresowych: separacja kierunków ruchu, nowe węzły drogowe oraz poprawa bezpieczeństwa.
Koszt inwestycji i dofinansowanie z UE
Realizacja odcinka S7 Płońsk – Czosnów została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS).
- Całkowity koszt inwestycji: ponad 2,8 mld zł
- Dofinansowanie z UE: ponad 1,2 mld zł
To jedna z największych drogowych inwestycji infrastrukturalnych na północ od Warszawy w ostatnich latach.

Mikrosen za kierownicą: podstępny morderca
Co dalej z S7 między Warszawą a Trójmiastem
Do pełnego domknięcia ciągu S7 Warszawa – Trójmiasto pozostaje jeszcze fragment Czosnów – Warszawa, podzielony na dwa zadania realizacyjne.
- Czosnów – Kiełpin (ok. 9 km):
Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID. Rozpoczęcie prac planowane jest po jej uzyskaniu, co przewidywane jest w I kwartale 2026 roku. - Kiełpin – Warszawa (12,9 km):
Trwa przygotowanie dokumentacji projektowej do uzyskania decyzji ZRID. Odbiór dokumentacji zaplanowano na II kwartał 2026 roku. Budowa ruszy po wyłonieniu wykonawcy w przetargu.
Po zakończeniu tych etapów kierowcy zyskają ciągłą trasę ekspresową S7 od Warszawy do Trójmiasta, bez wąskich gardeł i tymczasowych rozwiązań.
Źródło: MI
Czytaj więcej



