Czy lato 2025 to dobry moment na zakup mieszkania? Wiele wskazuje na to, że tak. Deweloperzy – mimo względnej stabilizacji na rynku – coraz intensywniej zabiegają o uwagę klientów, oferując wakacyjne promocje, indywidualne harmonogramy płatności, a nawet… rowery elektryczne. Sprawdziliśmy, jak wygląda sytuacja na rynku pierwotnym i co mogą zyskać kupujący.
Rynek mieszkaniowy: popyt rośnie, ceny nie stoją w miejscu
Choć rynek mieszkaniowy w Polsce ustabilizował się po ubiegłorocznym boomie wywołanym przez rządowy program „Bezpieczny Kredyt 2%”, ceny wciąż rosną – zwłaszcza w największych miastach. W Warszawie średnia cena za metr kwadratowy nowego mieszkania przekracza 15 tys. zł, we Wrocławiu oscyluje wokół 12–13 tys. zł, a w Krakowie zbliża się do 14 tys. zł. Eksperci przewidują, że dalszy wzrost cen będzie łagodniejszy, ale nieunikniony – głównie ze względu na rosnące koszty budowy, ograniczoną dostępność gruntów oraz presję inflacyjną.
W odpowiedzi na niepewność klientów deweloperzy sięgają po sprawdzone mechanizmy – promocje i bonusy, które mają skłonić niezdecydowanych do szybszego podpisania umowy.
Letnie promocje 2025 – co i gdzie można zyskać?
W ramach sondy przeprowadzonej przez serwis dompress.pl wielu czołowych deweloperów ujawnia, że przygotowało specjalne oferty wakacyjne. Choć skala promocji jest zróżnicowana, łączy je jedno – chęć przyciągnięcia klienta dodatkowymi benefitami.
– Co miesiąc przygotowujemy atrakcyjne oferty specjalne w postaci preferencyjnych cen, bonusów, a także atrakcyjnych harmonogramów płatności
– mówi Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper. W lipcu promocje objęły wszystkie inwestycje we Wrocławiu, w tym m.in. osiedle Lokum Verde, gdzie klienci kupujący czteropokojowe mieszkania mogą liczyć na rabat do 70 tys. zł oraz miejsce postojowe gratis. Do każdego lokalu dodawany jest także rower elektryczny.
Na osiedlu Lokum Porto rabaty sięgają nawet 140 tys. zł, a w inwestycji Lokum la Vida klient ma do wyboru wykończenie „pod klucz” lub upust do 85 tys. zł. W podwrocławskiej Sobótce, na osiedlu Lokum Monte, rabaty sięgają nawet 100 tys. zł.
Warszawa, Wrocław, Katowice – kto jeszcze walczy o klienta?
Atal również stawia na elastyczność:
Staraliśmy się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferujemy atrakcyjne rabaty, chociażby na miejsca parkingowe. Dodatkowo nasze pakiety wykończeniowe Atal Design są konkurencyjne cenowo nawet bez promocji
– mówi Agnieszka Majkusiak, dyrektor generalny ds. sprzedaży i marketingu.
Develia postawiła na model płatności 20/80 i rabaty na wybrane inwestycje. Podobnie działa Robyg, gdzie promocja „-1000 zł/mkw.” obowiązuje m.in. w projektach Modern City i Royal Residence. Dodatkowo, w niektórych inwestycjach dostępna jest opcja 20/80 lub 20/20/60 – czyli większość płatności realizowana jest dopiero przed odbiorem mieszkania.

Rower, komórka lokatorska, wykończenie – bonusy, które liczą się dla klienta
Nie tylko niższa cena jest wabikiem. Ronson Development oferuje komórkę lokatorską gratis (7 mkw.) w projekcie Miasto Moje, a także miejsce postojowe w cenie przy zakupie większych lokali w Ursusie. Ceny startują tu od 399 tys. zł, a we Wrocławiu, w Osiedlu Startowym, dwupokojowe mieszkania dostępne są od 350 tys. zł.
– Nasze promocje uwzględniają potrzeby różnych grup klientów
– mówi Agnieszka Gajdzik-Wilgos, Manager Sprzedaży Ronson Development.
– Dzięki elastycznym harmonogramom i dodatkowym benefitom klienci mogą dopasować ofertę do swoich możliwości.
Z kolei Archicom prowadzi akcję „Okazje do kwadratu”, oferując promocyjne ceny i model 20/80 w projektach we Wrocławiu, Krakowie i Łodzi.
Nowe inwestycje i lokalne okazje
W Katowicach Grupa Waryński oferuje w inwestycji Stacja Ligocka specjalne wakacyjne bonusy: miejsce postojowe i komórkę lokatorską gratis – promocja obowiązuje do końca wakacji lub wyczerpania puli. – Zależy nam na indywidualnym podejściu do klienta, dlatego działamy zarówno online, jak i stacjonarnie – zapewnia Tomasz Czuchra, wiceprezes zarządu.
W Warszawie Aurec Home kusi klientów projektem Fabrica Ursus z miejscem postojowym w cenie i inwestycją My Forest, gdzie rabaty sięgają do 50 tys. zł. Jak podkreśla Agata Zambrzycka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu:
– Niższa cena to nie tylko mniejszy kredyt, ale też możliwość przeznaczenia oszczędności na wykończenie wnętrza.
Kto bez promocji?
Nie wszyscy deweloperzy decydują się na rabaty. Grupo Lar Polska nie oferuje żadnych bonusów.
– Traktujemy wszystkich klientów jednakowo, nie wprowadzamy promocji
– mówi Renata Mc Cabe-Kudla, Country Manager.

Perspektywy: spadek stóp procentowych i większy optymizm
Przedstawiciele branży liczą na dalszy wzrost popytu, wspierany przez oczekiwane obniżki stóp procentowych, które mogą poprawić dostępność kredytów hipotecznych.
– Spodziewamy się, że w kolejnych kwartałach popyt będzie wspierany przez tańsze kredyty
– prognozuje Tomasz Kaleta z Develii.
Czy lato 2025 to dobry moment na zakup?
Dla wielu klientów szukających własnego „M” letnie promocje mogą być impulsem do działania. Raty kredytów pozostają wysokie, ale promocje deweloperów realnie obniżają koszt zakupu nawet o kilkadziesiąt tysięcy złotych – zwłaszcza w przypadku większych mieszkań.
Podsumowując: jeśli ktoś planuje zakup nowego mieszkania – teraz może znaleźć okazję. Letnie promocje są szerokie, zróżnicowane i realnie wpływają na końcowy koszt inwestycji.
Źródło: Dompress.pl